آموزش خرید

آموزش خرید

یکی از محدودیت های اصلی در صرافی های خارجی این است که کاربران ایرانی نمی توانند در آن با پرداخت ریالی، ارزی را خریداری کنند. این مشکل در برخی صرافی های ایرانی و در صرافی ایرانکس بیت وجود ندارد. خرید ریالی ارز دیجیتال یکی از امکاناتی است که صرافی ایرانکس بیت در اختیار کاربرانش قرار داده است.

در روش خرید ریالی، شما ارز خود را از خود صرافی ایرانکس بیت می خرید و به خود صرافی نیز می فروشید و در این معامله شخص ثالثی وجود نخواهد داشت. در ادامه مراحل خرید ارز دیجیتال به صورت مستقیم را در صرافی ایرانکس بیت به شما آموزش می دهیم.

مراحل شارژ کیف پول ریالی

  • قبل از خرید ارز لازم است که کیف پول ریالی خود را در صرافی شارژ کنید. برای این کار ابتدا وارد سایت ایرانکس بیت با آدرس www.iranexbit.com شوید.
  • در صفحه اصلی سایت بر روی دکمه ورود بالای صفحه کلیک کنید. سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب معاملاتی تان شوید (نکته: در صورتی که از قبل حسابی در ایرانکس بیت افتتاح نکرده اید، مراحل ثبت نام و باز کردن حساب در ایرانکس بیت را طی کنید).
اطلاعات ورود به حساب کاربری
وارد صفحه ورود به حساب شده و با وارد کردن اطلاعات ورود، وارد داشبورد حسابتان شوید.
  • برای دسترسی به کیف پول ریالی، از سمت چپ و بالای صفحه بر روی دکمه کیف پول کلیک کنید. همچنین می توانید از منوی سمت راست بر روی "حساب ریالی" کلیک کرده و گزینه "ولت ریالی" را انتخاب کنید.
وارد صفحه کیف پول ریالی شوید.
وارد صفحه کیف پول ریالی شوید.
  • در صفحه کیف پول، می توانید موجودی ریالی تان را مشاهده کنید. از بالای صفحه بر روی دکمه " افزایش موجودی" کلیک کنید. مبلغ مدنظرتان را وارد کرده و کارت بانکی تان را انتخاب کنید.
افزایش موجودی کیف پول ریالی
برای خرید ریالی از ایرانکس بیت، ابتدا باید مئجودی کیف پول ریالی تان را افزایش دهید.

در صورت معتبر بودن کارت، در مرحله بعدی به درگاه پرداخت بانکی متصل می شوید و می توانید خریدتان را تکمیل کنید. بعد از شارژ کیف پول ریالی می توانید به سراغ مراحل خرید ارز به صورت ریالی بروید.

مراحل خرید ریالی ارز دیجیتال

برای خرید ریالی ارز در ایرانکس بیت مراحل زیر را طی کنید:

  • در صورتی که از حساب خارج شده اید، ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید.
  • در صفحه حساب کاربری، از منوی بالای صفحه گزینه "معاملات" را انتخاب کرده و از زیر منوی باز شده گزینه "خرید ریالی ارز" را انتخاب کنید.
مراحل خرید ریالی ارز دیجیتال در ایرانکس بیت- مرحله انتخاب صفحه
مطابق تصویر در منوی اصلی بر روی گزینه معاملات کلیک کرده، سپس "خرید ریالی ارز" را انتخاب کنید.
  • صفحه جدیدی باز می شود که در این صفحه لازم است اطلاعات ارز مورد نیازتان را در سه مرحله وارد کنید. این مراحل شامل انتخاب ارز و مقدار آن، انتخاب کیف پول و پرداخت وجه می باشد. در ادامه هر یک از این مراحل را توضیح می دهیم.
صفحه خرید ارز دیجیتال در ایرانکس بیت
صفحه خرید ارز دیجیتال در ایرانکس بیت

مرحله انتخاب ارز و مقدار

در صفحه خرید ارز، در سمت چپ صفحه نمودار ارز انتخابی تان را خواهید دید. در بخش میانی صفحه، درصد تغییر قیمت ارزهای اصلی نسبت به 24 ساعت گذشته ارائه شده است. در قسمت سمت راست صفحه خرید ریالی ارز دیجیتال، جدولی را مشاهده می کنید که در آن باید اطلاعات ارز مورد نیاز و مقدار سفارشتان را وارد کنید.

در قسمت پایینی جدول خرید ریالی ارز دیجیتال، باید نماد ارزی که می خواهید خرید کنید را انتخاب کنید. در حالت پیش فرض نماد BTC (بیت کوین) انتخاب شده است. با کلیک بر روی نماد بیت کوین لیست ارزها نمایش داده می شوند. با اسکرول کردن در لیست می توانید نماد مدنظرتان را انتخاب کنید. همچنین می توانید از کادر جستجوی بالایی کمک گرفته و نام نمادی که می خواهید خریداری کنید را وارد نمایید. بعد از انتخاب ارز، در صفحه خرید ریالی ارز دیجیتال، قیمت لحظه ای ارز نمایش داده می شود.

مرحله انتخاب ارز برای خرید ریالی
از لیست ارزها، ارز مدنظرتان را انتخاب کنید. می توانید از نوار جستجوی بالای صفحه استفاده کنید و نام ارز مورد نظر را در کادر وارد کنید تا از لیست پیدا شود.

در کنار نماد ارز انتخاب شده، مقدار ارزی که می خواهید بخرید را مشخص کنید. (توجه داشته باشید که حداقل ارزش معامله ریالی در ایرانکس بیت 600000 تومان بوده و حداکثر مبلغ 25 میلیون تومان می باشد.)

بعد از مشخص کردن نام ارز و مقدار خرید، وارد مرحله بعد شوید.

بعد از پر کردن فیلد خرید، فیلد مقدار به صورت اتوماتیک پر می شود. البته شما می توانید مبلغ ریالی خرید خود را نیز وارد کنید. در این صورت فیلد مقدار ارزی که می خواهید خرید کنید، محاسبه شده و پر می شود. بعد از تعیین مقدار، بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی خرید ریالی ارز دیجیتال شوید.

مرحله انتخاب کیف پول

در این مرحله باید مشخص کنید که ارز خریداری شده، در چه کیف پولی قرار بگیرد؟ در این صفحه شما دو انتخاب خواهید داشت:

  1. کیف پول داخلی ارز انتخاب شده در صرافی ایرانکس بیت
  2. آدرس کیف پولی غیر از کیف پول داخلی تان (انتقال به کیف پول دیگر)
انتخاب کیف پول در مراحل خرید ریالی ارز دیجیتال
در صورتی که می خواهید ارز خریداری شده را در ایرانکس بیت نگهداری کنید، گزینه کیف پول داخای را انتخاب کنید.

اگر می خواهید ارز خریداری شده را به کیف پول ایرانکس بیت تان بفرستید گزینه "کیف پول داخلی" را انتخاب کرده و بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید تا وارد مرحله پرداخت وجه شوید. اما اگر می خواهید ارز را به کیف پول دیگری بفرستید باید گزینه "انتقال به کیف پول دیگر" را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه "انتقال به کیف پول دیگر"، کادری باز می شود که در آن باید آدرس کیف پولتان را وارد کنید. به سراغ کیف پول رفته و آدرس آن را به طور کامل و با دقت کپی کنید و در کادر آدرس، آن را Paste کنید.

در مرحله بعدی شبکه انتقال ارز مشخص می شود. در صورتی که آدرسی، قابل انتقال از طریق چند شبکه مختلف باشد، لیست شبکه های قابل انتقال نمایش داده می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن کامزد شبکه یا سایر فاکتورها، یکی از شبکه ها را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی (مرحله پرداخت وجه) شوید.

مرحله وارد کردن آدرس کیف پول خارجی
بعد از وارد کردن آدرس کیف، شبکه انتقال آن مشخص می شود.

مرحله پرداخت وجه در خرید ریالی ارز دیجیتال

در مرحله پرداخت وجه، گزارشی در رابطه با اطلاعات خرید شما ارائه می شود. همانطور که می بینید در مرحله آخر میزان تتر پرداختی 13 دلار می باشد. دلیل این موضوع آن است که در انتقالات شبکه، کارمزد trc20 برای انتقال 1 دلار بوده و آن مبلغ از خرید نهایی مان کسر شده است. بنابراین اگر می خواهید مبلغ دقیقی به کیف پول شما واریز شود، در مرحله خرید، کارمزد شبکه را نیز در مبلغ خریدتان لحاظ کنید.

در صورتی که موجودی کیف پول ریالی تان به اندازه کافی باشد، خرید تکمیل می شود.

قابل ذکر است که در صورت انتقال ارز به کیف پول داخلی ایرانکس بیت، از شما هزینه ای بابت انتقال شبکه کسر نخواهد شد.

مرحله پرداخت کارمزد در خرید ریالی ارز دیجیتال

در ادامه فرایند پرداخت ، شما میبایست نحوه پرداخت کارمزد سفارش را مشخص کنید. در ردیف آخر اطلاعات تراکنش گزینه "پرداخت کارمزد با:" را مشاهده خواهید کرد . در صورتی که قصد دارید کارمزد تراکنش را از ارز خریداری شده پرداخت کنید گزینه اول که ارز مورد معامله است را انتخاب کنید و در صورت تمایل به پرداخت کارمزد با موجودی حساب ریالی گزینه تومان را انتخاب کنید

محاسبه و پرداخت کارمزد خرید با استفاده از ارز مورد معامله

با انتخاب گزینه پرداخت کارمزد با ارز مورد معامله مقدار کارمزد مشخص شده از میزان ارز دریافتی شما کسر خواهد شد.

درصورتی که مایل به پرداخت کارمزد با ریال و از حساب ریالی خود هستید در مقابل گزینه پرداخت کارمزد "تومان" را انتخاب کنید.
با انتخاب این گزینه کارمزد تراکنش به صورت جدا و از طریق حساب ریالی شما پرداخت خواهد شد و مقدار ارز حاصل از معامله پس از کسر کارمزد "انتقال شبکه" به کیف پول شما واریز خواهد شد.

محاسبه و پرداخت کارمزد خرید با استفاده از تومان موجود در حساب ریالی

پس از انتخاب روش پرداخت کارمزد و بررسی و تایید گزارش بر روی دکمه پرداخت کلیک کنید. در صورتی که موجودی کیف پول ریالی تان به اندازه کافی باشد، خرید تکمیل می شود.