آموزش تبدیل ارز به ارز

آموزش تبدیل ارز به ارز

یکی از خدماتی که صرافی ایرانکس بیت ارائه می دهد، امکان تبدیل ارز دیجیتال می باشد. در صورتی که شما ارز دیجیتالی داشته و بخواهید آن را به ارز دیگری تبدیل کنید، می توانید این کار را به راحتی از طریق پنل معاملاتی تان انجام دهید.

در این آموزش مراحل تبدیل ارز دیجیتال در ایرانکس بیت را بررسی می کنیم.

مزیت تبدیل ارز دیجیتال

مهم ترین کاربرد تبدیل ارز دیجیتال، جهت کاهش کارمزد و صرفه جویی در زمان می باشد. فرض کنیم که شما ارز TRX داشته و قصد تبدیل آن به BNB را دارید. در حالت عادی ابتدا باید ارز ترون را در صرافی به فروش برسانید. سپس مراحل خرید ارز BNB را طی کنید.

در این شرایط معمولا وقت زیادی از زمان مفید شما هدر می رود. مخصوصا اگر بخواهید معامله خود را به صورت سفارش لیمیت ثبت کنید. از طرفی هر معامله خرید یا فروشی که شما انجام می دهید، مبلغ کامزد مشخصی دارد. انجام دو مرحله ای فروش یک ارز و خرید ارزی دیگر باعث می شود که کارمزد کلی تبدیل شما زیاد شود.

برای صرفه جویی در کارمزد و زمان، می توانید از قابلیت تبدیل ارز در صرافی ارز دیجیتال استفاده کنید. صرافی ایرانکس بیت قابلیت تبدیل ارز را در لیست خدمات خود قرار داده است. در ادامه فرآیند تبدیل ارز در این صرافی را توضیح می دهیم.

مراحل تبدیل ارزها به یکدیگر

برای اینکه ارزی را در ایرانکس بیت با ارز دیگری مبادله کنید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد وب سایت ایرانکس بیت (با آدرس www.iranexbit.com) شده و از بالای صفحه (سمت چپ) دکمه ورود را انتخاب کنید. (نکته: در صورتی که حسابی در صرافی افتتاح نکرده اید، اول مراحل ثبت نام در ایرانکس بیت را طی کنید.)
  2. با وارد کردن نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور، وارد اکانت معاملاتی تان شوید.
مرحله ورود به حساب معاملاتی
با وارد کردن اطلاعات حساب، وارد اکانت شخصی تان شوید.
  1. در صفحه حساب شخصی تان، از منوی بالای صفحه بر روی گزینه “معاملات” کلیک کنید. سپس از زیر منوی باز شده گزینه "تبدیل" را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه تبدیل از منوی معاملات
در منوی بالای صفحه بر روی گزینه “معاملات” کلیک کنید. سپس از زیر منوی باز شده گزینه "تبدیل" را انتخاب کنید.
  1. وارد صفحه "تبدیل ارز به ارز" می شوید. در این صفحه باید ارزی که می خواهید تبدیل کنید و ارزی که قصد دریافت آن را دارید مشخص کنید.
  2. در کادر اول بر روی نماد ارز (مطابق تصویر) کلیک کنید و از لیست ارزهایی که نمایش داده می شود، ارز دیجیتالی که در اختیار دارید و قصد تبدیل کردنش را دارید، مشخص کنید.
انتخاب ارز مبدا برای تبدیل ارز دیجیتال
ارز مبدا را از لیست ارزهای موجود انتخاب کنید.
  1. در کادر پرداخت مقابل ارز مبدا، میزان ارزی که قصد تبدیل کردن آن را دارید مشخص کنید.
  2. در بخش بعد باید مطابق مرحله قبلی، بر روی نماد ارز کلیک کرده و ارزی که می خواهید دریافت کنید را از لیست انتخاب کنید. (با نوشتن نام ارز در کادر جستجو، می توانید سریع تر ارز مورد نظرتان را بیابید.)
  3. بعد از پر کردن فیلدهای مربوطه بر روی دکمه "بررسی سفارش" کلیک کنید.
مرحله تعیین ارز دیجیتال جهت تبدیل
طبق آموزش ارز مبدا، میزان تبدیل و ارز مقصد را مشخص کرده و بر روی دکمه "بررسی سفارش" کلیک کنید.
  1. گزارشی از تبدیل ارز دیجیتال به شما ارائه می شود. در این صفحه مشخص شده است که به ازای مقدار ارزی که مشخص کرده اید، چه میزان از ارز جدید دریافت خواهید کرد.
انتخاب دکمه تایید نهایی
بر روی دکمه تایید نهایی کلیک کنید تا عملیات تبدیل ارز دیجیتال تکمیل شود.
  1. در مرحله آخر بر روی دکمه "تایید نهایی" کلیک کنید تا عملیات تبدیل ارز انجام شود.

نکته: از آنجایی که نوسانات قیمت در ارزهای دیجیتال نسبتا زیاد است، نرخ تبادل ارزها هر 10 ثانیه رفرش می شود. در صورتی که در مدت 10 ثانیه مشخص شده "تایید نهایی" را نزنید، باید دکمه "بررسی مجدد" را انتخاب کنید تا مجددا نرخ تبدیل تعیین شود.